VIII edycja Zespołowego Projektu Informatycznego realizowanego przez Uniwersytet Kazimierza Wielkiego i bydgoskie firmy stowarzyszone w Bydgoski Klaster Informatyczny za nami. To zwieńczenie ciężkiej, blisko 8-miesięcznej pracy, w ramach której studenci pod okiem opiekunów realizowali wybrany przez siebie temat.
Produktem końcowym prac jest każdorazowo działająca aplikacja, a czasami i dodatkowe urządzenia. Podstawowym wyzwaniem dla każdego zespołu była praca w grupie, presja czasu i wymaganie szybkiego pozyskania wiedzy. Wśród 11 zespołów wystąpił również zespół nr 10 pod patronatem BSB. W tym roku nie udało nam się zdobyć podium, ale ostatecznie grupa pod patronatem BSB wypadła naprawdę nieźle. Dla naszego zespołu największym wyzwaniem były zawirowania w składzie grupy. Zaczynaliśmy z pięcioosobowym składem, ale ostatecznie w trójkę, z planem prac dla 5 osób, udało nam się dopiąć aplikację i przygotować do prezentacji.
Szczęśliwe zakończenie
Sama prezentacja wyszła chłopakom bardzo dobrze. Nie dali się zagiąć. Bo musicie wiedzieć, że formuła prezentacji jest dość wymagająca. Zespół ma 5 minut na prezentację (zareklamowanie pomysłu i pokazanie działającego systemu), a następne 5 minut jest w ogniu pytań opiekunów pozostałych zespołów i pełnej sali widowni. Ekipa się doskonale obroniła. Co więcej ich historia jest ciekawym przykładem tego czego chyba doświadczamy na co dzień: „w życiu pewne są tylko zmiany”.
AI
Pojawił się też wątek AI. Podczas tych ostatnich 3 miesięcy myślę, że udało mi się oswoić zespół z narzędziami opartymi na AI. Używaliśmy: GitHub Copilota, chata Bing-a, Chat GPT. I to te narzędzia w dużej mierze uratowały nam skórę i pozwoliły na upskilling na potrzeby tego projektu. Z małą przestrogą od studentów: zdarzało się, że kod proponowany przez AI sprawiał problemy lub w ogóle nie działał. Nadal trzeba wiedzieć, co się robi.
A sam projekt?
Nazwa: MEET-IT
Opis: Aplikacja webowa do organizacji wypadów grup przyjaciół. Wsparty API Google Maps. Pozwala na planowanie wieloetapowych wycieczek, określenie planu zwiedzania atrakcji, dzielenie się kosztami.
Stos technologiczny i narzędzia:
✅ instalacja w chmurze Azure (Azure WebApps + baza MSSQL)
✅ kod na github
✅ automatyczny deployment z github do chmury
✅ frontend: html + js + css
✅backend: .NET
✅integracja z Google Maps (REST API)
Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w projekt i gratulacje dla studentów za zaliczenie przedmiotu!