Wraz z Rozporządzeniem EMIR REFIT, ESMA po raz kolejny wprowadza nowe wytyczne w dotychczasowym sposobie raportowania transakcji pochodnych. Wszyscy uczestnicy rynku są zobowiązani dostosować zakres raportowania do nowych wymagań. A zmian jest dużo – rynek określa je zmianami rewolucyjnymi!
Od KIEDY?
Nowe zasady raportowania będą obowiązywać od 29.04.2024 r. i od tej daty, wszystkie nowe transakcje obowiązuje nowy sposób raportowania. Dla transakcji/pozycji, które nie zostaną rozliczone do tej daty, przewidziano 180-dniowy okres przejściowy na dostosowanie się uczestników do nowych wytycznych. Oznacza to, że w okresie przejściowym uczestnik może być zmuszony do raportowania w dwojaki sposób i przy użyciu innych komunikatów xml.
DLACZEGO?
Źródłem zmian jest regulacja prawna Final Report “Technical standards on reporting, data quality, data access and registration of Trade Repositories under EMIR REFIT” z dn. 17.12.2020 r. Jej celem jest uproszczenie i ustandaryzowanie zasad raportowania EMIR. Kolejne wytyczne, tj. Regulacyjne Standardy Techniczne (RTS) dot. Rozporządzenia (UE) nr 648/2012 (tzw. EMIR REFIT) ESMA opublikowała w dniu 7.10.2022 r. – weszły w życie 27.10.2022 r.
NARZĘDZIA DO RAPORTOWANIA EMIR
Raportujesz ręcznie przy użyciu Web GUI KDPW?
Uwaga!
Formatka ta nie zostanie dostosowana do nowych wytycznych raportowych EMIR REFIT. Oznacza to, że zwiększony zakres raportowanych danych może sprawić problem z wykonaniem obowiązku na czas.
BSB posiada gotowe rozwiązanie emirOBLIGO, które umożliwia automatyczne raportowanie. Zachęcamy do kontaktu za pośrednictwem e-mail: office@bsb.pl. Nasi doświadczeni doradcy zaprezentują jego możliwości i szeroką funkcjonalność umożliwiającą dostosowanie do zmian REFIT.
Ponadto, oferujemy wsparcie podczas zbierania i przygotowania danych do zaraportowania, w tym:
Zachęcamy do skorzystania z naszych usług i wsparcia w raportowaniu.