Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Rozumiem

Zapraszamy na szkolenie dot. rozporządzenia SFTR

4 lipca 2019 r. zapraszamy przedstawicieli instytucji finansowych na szkolenie: „Raportowanie transakcji w trybie rozporządzenia SFTR”. W trakcie warsztatów, których jesteśmy Partnerem, organizowanych przez Prestige Conferences, poruszone zostaną praktyczne aspekty obowiązywania nowych wymogów oraz możliwe sposoby ich implementacji w realiach polskiego rynku.

Szkolenie dotyczy opublikowanego w marcu 2019 r. rozporządzenia delegowanego Komisji Europejskiej dotyczącego szczegółowych zasad raportowania w ramach rozporządzenia SFTR transakcji finansowanych z użyciem papierów wartościowych. Przepisy te wprowadzają nowy obowiązek zgłaszania do autoryzowanych repozytoriów transakcji szczegółowych informacji m.in. o transakcjach takich jak Buy-Sell Back, Sell-Buy Back, Repo oraz Reverse Repo. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż wymogi te obejmują wszystkich uczestników rynku, a więc zarówno instytucje finansowe jak i podmioty niefinansowe. Zakres przekazywanych informacji jest niezwykle szeroki i obejmuje 155 pól dla każdej transakcji, zaś tryb raportowania został skonstruowany przez analogię do rozporządzenia EMIR, jednakże z uwzględnieniem istotnych różnic.

Zakres tematyczny obejmuje zarówno obowiązki płynące wprost z regulacji, jak i praktyczne aspekty dotyczące przekazywania informacji na temat transakcji finansowanych z użyciem papierów wartościowy do repozytoriów transakcji.

Zachęcamy do zapoznania się z agendą szkolenia, która znajduje się niżej, a w przypadku chęci uczestnictwa prosimy o kontakt z Danielem Bartoldem pod nr telefonu: 513 146 719.

PROGRAM SZKOLENIA

1.ROZPORZĄDZENIE SFTR – CHARAKTER REGULACJI

  • Geneza i założenia nowych obowiązków
  • Poziomy regulacji na tle prawa UE
  • Szczegółowe zasady – regulacyjne standardy techniczne z 2019 r.
  • Harmonogram wdrożenia i aktualny stan implementacji
  • Fazowanie wymogów
  • Współzależności z innymi regulacjami – EMIR, MiFIR

2.ZAKRES STOSOWANIA NOWYCH OBOWIĄZKÓW – JAKIE TRANSAKCJE PODLEGAJĄ RAPORTOWANIU?

  • Zdarzenia na transakcjach objęte raportowaniem – co stanowi transakcję SFT?
  • Rodzaje transakcji objętych poszczególnymi wymogami
  • Praktyka zawierania transakcji Buy-Sell Back & Repo
  • Systematyka umów GMRA
  • Podmioty objęte wymogiem raportowania SFTR

3.ZAKRES INFORMACJI WYMAGANYCH W RAMACH RAPORTOWANIA SFTR

  • Szczegółowe informacje dotyczące SFT podlegające zgłoszeniu
  • Informacje dotyczące kontrahenta
  • Dane dotyczące pożyczki i zabezpieczenia
  • Dane dotyczące depozytu zabezpieczającego
  • Dane dotyczące ponownego wykorzystania, reinwestycji środków pieniężnych i źródeł finansowania
  • SFT rozliczane przez CCP
  • Zgłaszanie zabezpieczenia
  • Zgłaszanie ponownego wykorzystania zabezpieczenia

4.DOSTĘP DO INFORMACJI NA TEMAT SFT W TR

  • Szczegółowe informacje dotyczące SFT, które mają być udostępniane
  • pojedynczy dostęp
  • Ustanowienie dostępu
  • Rozwiązania operacyjne na potrzeby dostępu do szczegółowych informacji

5.GROMADZENIE, WERYFIKACJA, AGREGACJA, PORÓWNYWANIE I PUBLIKACJA DANYCH DOTYCZĄCYCH SFT PRZEZ TR

  • Uzgadnianie danych
  • Mechanizm reagowania na koniec dnia
  • Dostęp do szczegółowych informacji dotyczących SFT
  • Obliczanie danych na poziomie pozycji
  • Obliczanie zagregowanych danych dotyczących pozycji na potrzeby publikacji
  • Publikacja zagregowanych danych dotyczących pozycji

6.TRYB RAPORTOWANIA

  • Raportowanie do Repozytorium Transakcji w T+1
  • Sposób komunikowania się z TR
  • Tryb przekazywania danych
  • Backloading
  • Delegowanie raportowania a dotychczasowa praktyka w ramach EMIR

7.SFTR – skuteczne wdrożenie systemu IT

  • Proces przygotowania instytucji do raportowania SFTR
  • Wybór narzędzia IT wspierającego raportowanie
  • Wybrane problemy podczas wdrożenia systemów IT